Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron internetowych czyli SEO (Search Engine Optimization) to działania, mające na celu podwyższenie danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania na dane hasła. Działania te można podzielić na takie, które wykonuje się na pozycjonowanej stronie oraz na takie, które wykonuje się poza stroną. Dowiedz się na czym one polegają.
pozycjonowanie – działania na stronie internetowej
Działania te obejmują po pierwsze optymalizację kodu strony. Hasła, na które chcemy, aby nasza strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania w Google i innych wyszukiwarkach, powinna być zawarta w znacznikach meta title, w nagłówkach oraz w innych miejscach na stronie, np. pogrubione w treści artykułów. Można je również zawrzeć w nazwach zdjęć, atrybutach alt w kodzie plików graficznych oraz w tagach. Cały kod strony powinien być poprawny, strona powinno prawidłowo wyświetlać się na urządzeniach mobilnych oraz szybko się ładować.
Po drugie, pozycjonowanie to też tzw. content marketing. Ważne jest częste dodawanie na stronę nowych treści. Google lepiej traktuje strony, które „żyją”, niż takie, które po stworzeniu zostały pozostawione same sobie i nie są aktualizowane. Przygotowując treści, warto jest dowiedzieć się, jakie hasła są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników internetu i dbać o to, aby strona była pozycjonowana na popularne frazy kluczowe.
Pozycjonowanie – działania poza stroną internetową
Działania poza stroną to tzw. link building, czyli pozyskiwanie linków prowadzących do naszej strony. Najlepiej jeśli są to linki ze stron o wysokiej jakości oraz o podobnej tematyce. Google zakłada, że dobre strony są często polecane w internecie na innych stronach, dlatego podwyższa pozycję takich stron w swoim rankingu.
Kary za pozycjonowanie
Pozycjonując stronę należy pamiętać, że Google stara się zwalczać wszelkie praktyki prowadzące do sztucznego podwyższenia pozycji strony w wyszukiwarce. Twórcom tej wyszukiwarki zależy na tym, aby na pierwszych pozycjach znajdowały się strony naprawdę wartościowe dla użytkowników. Wykrycie przez pracowników albo programy komputerowe Google, że linki prowadzące do strony nie zostały umieszczone naturalnie, ale jedynie w celu podwyższenia pozycji albo zbyt duże nasycenie strony słowami kluczowymi może doprowadzić do kary w postaci obniżenia pozycji strony w wyszukiwarce, a w skrajnych przypadkach, do wyindeksowania, tzn. usunięcia jej z Google.